ESP32 devkit v1 - DOIT + OV7670 camera modul
2021. október 12. írta: flogi

ESP32 devkit v1 - DOIT + OV7670 camera modul

Találtam az alkatrészes dobozomban egy OV7670-es kamera modult, melyet már nem is emlékszem, mihez rendeltem. Biztosan volt valami jó ötletem, amit meg szerettem volna valósítani, aztán mire megérkezett Kínából, már prioritását vesztette. Ha már megtaláltam, gondoltam kezdek vele valamit. Emlékeim szerint valami hasonló cucc van az ESP32cam boardon is, úgyhogy egy régebbi verziós ESP32 devkit modult bányásztam elő a feladathoz. Aki nem szeretné végigolvasni a postot, el kell mondjam, hogy a képminőség eléggé retró, de működik :)

Szóval, a project alkatrész idénye:

  • ESP32 devkit v1 - DOIT
  • OV7670 camrea modul
  • kébelek a kötözgetéshez

A netet kutatva két projectet találtam a témával kapcsolatban, így már láttam, hogy nem nekem kell megírnom a firmwaret, maximum csak módosítanom kell az igényeimhez.

Mudassar projectje is Bitluniéra épül, így én is azt próbáltam ki először. Aki a Mudassar féle megoldással próbálkozik, annak valamelyik részét módosítania kell, mert elírás van benne - már nem emlékszem melyik file - de Bitluniéból át lehet vinni és akkor az a kód is működőképes lesz (a hiba miatt nem fordul le).

A kódokat átnézve az alábbi kábelezést kellet elvégezni a két modul között:

esp32-devkit-v1-board-ov7670-cam-wire.png  

OV7670 pin ESP32 pin
3.3V 3.3V
GND GND
SCL D22
SDA D21
VS D34
HS D35
PCLK D33
MCLK D32
D7 D4
D6 D12
D5 D13
D4 D14
D3 D15
D2 RX2
D1 TX2
D0 D27
RESET -
PWDN -

 

A való életben ez úgy néz ki, mintha egy lökött pók összeszőtte volna őket:

img_20211005_184020.jpg img_20211005_184113.jpg

 

Ha a kábelezéssel megvagyunk, nincs más hátra, mint a githubról letöltött kód fordítása ArduinoIDE alkalmazással. Az arduino használatát nem részletezem, millió leírás van hozzá a neten. Arra figyelni kell, hogy az ESP32 board cuccait is telepíteni kell majd, plusz ha valamire panaszkodik, hogy hiányzik neki, azt is pótoljuk.

Ha sikeresen lefordult a kódunk, majd feltöltöttük az ESP32 modulra, egy új AP jelenik meg az éterben. Miután beállítottuk a WiFi kapcsolódási dolgokat az AP weblapján, majd újraindítottuk, egy új eszközt üdvözölhetünk a hálózatunkban. Ez az eszköz sima http kapcsolaton keresztül elérhető és azonnal a kamera képét jeleníti meg. A post elején már jeleztem, hogy nem a legszebb képet láthatjuk a weblapon, de azért kivehető, mit is szeretne közvetíteni számunkra a kamera:

esp32-ov7670-i2c-camera-picture.png

Igen, ez egy csomag rágó képe, némileg zajjal. Egy mobillal azért már sokkal szebb képeket tudunk készíteni, de árban is jóval drágábbak ezek a készülékek és még telefonálni is lehet velük :)

img_20211005_184520.jpg

Mivel sikerült az eszközt feléleszteni és még képet is láttam tőle egy weblapon megjelenni, újra mehet vissza pihenni a többi, még fel nem használt IOT modul közé ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://flogi-diyiot.blog.hu/api/trackback/id/tr4416708692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IGALI 2021.10.13. 09:29:01

Arra esetleg jó, hogy a kapudhoz teszed, és ha valaki csenget, csinál egy képet, amit a telefonodon push üzenetként megkapsz, és eldöntöd, hogy fogadod a vendéget, vagy nem. :D
Vagy ha olyan helyen van a gáz/víz/villanyórád, akkor ezzel leolvasni. És ha netán még szeretnéd továbbfejleszteni, állítólag lehet digitalizálni a leolvasott számokat és azt HA-ban megjeleníteni (bár szerintem ez már nem kis feladat, de örömmel fogadom, ha esetleg készül magyar nyelvű leírás, sok képekkel ;) ).
süti beállítások módosítása